Радость и смех.



Радость и смех.��

Z%0D%0A

«Ко весéлиемъ не примѣшавáется печáль: послѣ́дняя же рáдости въ плáчь прихóдятъ.» [Притч.14:13]

«Смѣ́ху рекóхъ: погрѣшéнiе, и весéлiю: чтó сié твори́ши?» [Еккл.2:2]

«Блáго ходи́ти въ дóмъ плáча, нéжели ходи́ти въ дóмъ пи́ра, понéже сié конéцъ вся́кому человѣ́ку, и живы́й дáстъ блáго въ сéрдцы егó.

Блáга я́рость пáче смѣ́ха, я́ко во злóбѣ лицá ублажи́тся сéрдце.

Сéрдце мýдрыхъ въ домý плáча, а сéрдце безýмныхъ въ домý весéлiя.» [Еккл.7:3-5]

«Печáль бó, я́же по Бóзѣ, покая́нiе нераскáянно во спасéнiе содѣловаетъ, а [сегó] мiра печáль смéрть содѣ́ловаетъ.» [2Кор.7:10]

«постражди́те и слези́те и плáчитеся: смѣ́хъ вáшъ въ плáчь да обрати́тся, и рáдость въ сѣ́тованiе..» [Иак.4:9]

«Блажéни плáчущiи: я́ко тíи утѣ́шатся.» [Мф.5:4]

«я́коже глáсъ тéрнiя подъ котлóмъ, тáко смѣ́хъ безýмныхъ. И сié суетá.» [Еккл.7:6]

«Не ругáйся человѣ́ку сýщу въ гóрести души́ егó: éсть бо смиря́яй и вознося́й.» [Сир.7:11]

«Бýй во смѣ́хѣ вознóситъ глáсъ свóй, мýжъ же разýмный едвá ти́хо осклáбится.» [Сир.21:23]

«Пóвѣсть бýихъ мéрзость, и смѣ́хъ и́хъ во услаждéнiи грѣхá.» [Сир.27:13]

«и сквернослóвiе, и буеслóвiе, или́ кощýны, я́же неподóбная, но пáче благодарéнiе..»

«Никтóже вáсъ да льсти́тъ сýетными словесы́, си́хъ бо рáди грядéтъ гнѣ́въ Бóжiй на сы́ны непокори́выя.

Не бывáйте ýбо сопричáстницы си́мъ

[Еф.5:4,6-7]

«Глагóлю же вáмъ, я́ко вся́ко слóво прáздное, éже áще рекýтъ человѣ́цы, воздадя́тъ о нéмъ слóво въ дéнь сýдный..» [Мф.12:36]

«Вся́ко слóво гни́ло да не исхóдитъ изъ ýстъ вáшихъ, но тóчiю éже éсть благо къ создáнiю вѣ́ры, да дáстъ благодáть слы́шащымъ.» [Еф.4:29]

«понéже не послужи́лъ еси́ Гóсподеви Бóгу твоемý съ весéлiемъ и благи́мъ сéрдцемъ, мнóжества рáди всѣ́хъ [благи́хъ],

и послýжиши врагóмъ твои́мъ, я́же пóслетъ Госпóдь Бóгъ твóй на тя́ съ глáдомъ и жáждею, и наготóю и оскудѣ́нiемъ всѣ́хъ: и возложи́тъ ярéмъ желѣ́зенъ на вы́ю твою́, дóндеже сокруши́тъ тя́.» [Втор.28:47-48]

«Слáва и вели́чество предъ лицéмъ егó, крѣ́пость и похвалá въ мѣ́стѣ егó святѣ́мъ.» [1Пар.16:27]

«И речé и́мъ: иди́те и яди́те тýчная и пíйте слáдкая, и посли́те чáсти не имýщымъ, я́ко свя́тъ éсть дéнь Гóсподеви нáшему, и не печáлитесяи́бо рáдость Госпóдня сiя́ éсть си́ла нáша.» [Неем.8:10]

«Дади́те Сикéра сýщымъ въ печáлехъ и винó пи́ти сýщымъ въ болѣ́знехъ..» [Притч.31:6]

«Госпóдь бо не отри́нетъ незлóбиваго: вся́каго же дáра от нечести́ваго не прiи́метъ.

И́стиннымъ же устá испóлнитъ смѣ́ха, устнѣ́ же и́хъ исповѣ́данiя.» [Иов.8:20-21]

«весéлiе бо нечести́выхъ падéнiе стрáшно, обрáдованiе же беззакóнныхъ пáгуба.» [Иов.20:5]

«пáче [же] извóли страдáти съ людьми́ Бóжiими, нéжели имѣ́ти врéменную грѣхá слáдость..» [Евр.11:25]

«Ви́ждь же, я́ко Госпóдь не отри́нетъ незлóбиваго..»

«А́ще услы́шатъ и порабóтаютъ, скончáютъ дни́ своя́ во благи́хъ и лѣ́та своя́ въ благолѣ́потѣ..» [Иов.36:5,11]

«Сегó рáди возвесели́ся сéрдце моé, и возрáдовася язы́къ мóй: ещé же и плóть моя́ всели́тся на уповáнiи.

Я́ко не остáвиши дýшу мою́ во áдѣ, нижé дáси преподобному твоемý ви́дѣти истлѣ́нiя

Сказáлъ ми́ еси́ пути́ животá: испóлниши мя́ весéлiя съ лицéмъ твои́мъкрасотá (слáдость) въ десни́цѣ твоéй въ конéцъ.» [Пс.15:9-11]

«Гóсподи, си́лою твоéю возвесели́тся цáрь, и о спасéнiи твоéмъ возрáдуется зѣлó.

Вéлiя слáва егó спасéнiемъ твои́мъ: слáву и велелѣ́пiе возложи́ши на негó.

Я́ко дáси емý благословéнiе во вѣ́къ вѣ́ка: возвесели́ши егó рáдостiю съ лицéмъ твои́мъ.» [Пс.20:2,6-7]

«я́ко гнѣ́въ въ я́рости егó, и живóтъ въ вóли егó: вéчеръ водвори́тся плáчь, и заýтра рáдость.» [Пс.29:6]

«И вни́ду къ жéртвеннику Бóжiю, къ Бóгу веселя́щему ю́ность мою́: исповѣ́мся тебѣ́ въ гýслехъ, Бóже, Бóже мóй.

Вскýю прискóрбна еси́, душé моя́? и вскýю смущáеши мя́? уповáй на Бóга, я́ко исповѣ́мся емý, спасéнiе лицá моегó и Бóгъ мóй.» [Пс.42:4-5]

«Возлюби́лъ еси́ прáвду и возненави́дѣлъ еси́ беззакóнiе: сегó рáди помáза тя́, Бóже, Бóгъ твóй елéемъ рáдости пáче причáстникъ твои́хъ.» [Пс.44:8]

«Вси́ язы́цы, восплещи́те рукáми, воскли́кните Бóгу глáсомъ рáдованiя.

Пóйте Бóгу нáшему, пóйте: пóйте Царéви нáшему, пóйте..» [Пс.46:2,7]

«Слýху моемý дáси рáдость и весéлiе: возрáдуются кóсти смирéнныя

«Воздáждь ми́ рáдость спасéнiя твоегó и Дýхомъ Влады́чнимъ утверди́ мя.» [Пс.50:10,14]

«разботѣ́ютъ крáсная пусты́ни, и рáдостiю хóлми препоя́шутся.» [Пс.64:13]

«а прáведницы да возвеселя́тся, да возрáдуются предъ Бóгомъ, да насладя́тся въ весéлiи.

Воспóйте Бóгу, пóйте и́мени егó: путесотвори́те возшéдшему на зáпады, Госпóдь и́мя емý: и рáдуйтеся предъ ни́мъ.» [Пс.67:4-5]

«Возвесели́тся прáведникъ о Гóсподѣ и уповáетъ на негó: и похвáлятся вси́ прáвiи сéрдцемъ.» [Пс.63:11]

«Весели́теся о Гóсподѣ и рáдуйтеся прáведнiи, и хвали́теся, вси́ прáвiи сéрдцемъ.» [Пс.31:11]

«И изведé лю́ди своя́ въ рáдости и избрáнныя своя́ въ весéлiи.» [Пс.104:43]

«Крѣ́пость моя́ и пѣ́нiе моé Госпóдь, и бы́сть ми́ во спасéнiе.

Глáсъ рáдости и спасéнiя въ селéнiихъ прáведныхъ: десни́ца Госпóдня сотвори́ си́лу.» [Пс.117:14-15]

«Возвели́чилъ éсть Госпóдь сотвори́ти съ нáми: бы́хомъ веселя́щеся.

Возврати́, Гóсподи, плѣнéнiе нáше, я́ко потóки ю́гомъ.

Сѣ́ющiи слезáми, рáдостiю пóжнутъ.

Ходя́щiи хождáху и плáкахуся, метáюще сѣ́мена своя́: грядýще же прiи́дутъ рáдостiю, взéмлюще рукоя́ти своя́.» [Пс.125:3-6]

«свящéнники егó облекý во спасéнiе, и преподóбнiи егó рáдостiю возрáдуются.» [Пс.131:16]

«А́зъ бѣ́хъ, о нéйже рáдовашеся, на вся́къ же дéнь веселя́хся предъ лицéмъ егó на вся́ко врéмя,

егдá веселя́шеся вселéнную соверши́въ, и веселя́шеся о сынѣ́хъ человѣ́ческихъ.» [Притч.8:30-31]

«Пребывáетъ съ прáведными весéлiе, уповáнiе же нечести́выхъ погибáетъ.» [Притч.10:28]

«Лéсть въ сéрдцы кую́щаго злáя: хотя́щiи же ми́ра возвеселя́тся[Притч.12:20]

«Сéрдце мýжа чýвственно печáль души́ егó: егдá же весели́тся, не примѣшáется досаждéнiю.» [Притч.14:10]

«Весéлiе прáведныхъ твори́ти сýдъ: преподóбный же нечи́стъ у злодѣ́евъ.» [Притч.21:15]

«Я́ко человѣ́ку блáгу предъ лицéмъ егó дадé мýдрость и рáзумъ и весéлiе, согрѣшáющему же дадé попечéнiе, éже прилагáти и собирáти, во éже дáти благóму предъ лицéмъ Бóжiимъ: я́ко и сié суетá и произволéнiе дýха.» [Еккл.2:26]

«и́бо вся́кому человѣ́ку, емýже дáлъ éсть Бóгъ богáтство и имѣ́нiя, и влáсть дадé емý я́сти от тогó и прiя́ти чáсть свою́ и возвесели́тися о трудѣ́ своéмъ, сié дáръ Бóжiй éсть:

я́ко не мнóго пáмятствовати и́мать дни́ животá своегó, понéже Бóгъ облагáетъ егó попечéньми въ весéлiи сéрдца егó.» [Еккл.5:18-19]

«Прiиди́, я́ждь въ весéлiи хлѣ́бъ твóй и пíй во блáзѣ сéрдцы винó твоé, я́ко ужé угóдна Бóгу творéнiя твоя́.

Во вся́ко врéмя да бýдутъ ри́зы твоя́ бѣ́лы, и елéй на главѣ́ твоéй да не оскудѣ́етъ.

И ви́ждь житié съ женóю, ю́же возлюби́лъ еси́, во вся́ дни́ животá ю́ности твоея́, дáнныя ти́ подъ сóлнцемъ, вся́ дни́ сýетствiя твоегó: я́ко сié чáсть твоя́ въ животѣ́ твоéмъ и въ трудѣ́ твоéмъи́мже ты́ труди́шися подъ сóлнцемъ.» [Еккл.9:7-9]

«Ты́ же постя́ся помáжи главý твою́, и лицé твоé умы́й..» [Мф.6:17]

«Весели́ся, ю́ноше, во ю́ности твоéй, и да ублажи́тъ тя́ сéрдце твоé во днéхъ ю́ности твоея́, и ходи́ въ путéхъ сéрдца твоегó непорóченъ и не въ видѣ́нiи óчiю твоéю: и разумѣ́й, я́ко о всѣ́хъ си́хъ приведéтъ тя́ Бóгъ на сýдъ:

и отстáви я́рость от сéрдца твоегó, и отри́ни лукáвство от плóти твоея́: я́ко ю́ность и безýмiе суетá.» [Еккл.11:9-10]

«И почерпи́те вóду со весéлiемъ от истóчникъ спасéнiя.» [Ис.12:3]

«вѣ́руяй въ мя́, я́коже речé писáнiе, рѣ́ки от чрéва егó истекýтъ воды́ жи́вы.» [Ин.7:38]

«Возвесели́теся, небесá, я́ко поми́лова Бóгъ Изрáиля: воструби́те, основáнiя земнáя, возопíйте, гóры, весéлiе, хóлми и вся́ древесá, я́же на ни́хъ: я́ко избáви Бóгъ Иáкова, и Изрáиль прослáвится.» [Ис.44:23]

«Рáдуйтеся, небесá, и весели́ся, землé, да отры́гнутъ гóры весéлiе и хóлми прáвду, я́ко поми́лова Бóгъ лю́ди своя́ и смирéнныя людíй свои́хъ утѣ́ши..» [Ис.49:13]

«Да возвеселя́тся небесá, и рáдуется земля́: да подви́жится мóре и исполнéнiе егó:

возрáдуются поля́, и вся́ я́же на ни́хъ: тогдá возрáдуются вся́ древá дубрáвная

от лицá Госпóдня, я́ко грядéтъ, я́ко грядéтъ суди́ти земли́: суди́ти вселéннѣй въ прáвду, и лю́демъ и́стиною своéю.» [Пс.95:11-13]

«Да отры́гнутъ весéлiе вкýпѣ пусты́ни Иерусали́мскiя, я́ко поми́лова Госпóдь людíй свои́хъ и избáви Иерусали́ма..» [Ис.52:9]

«Изы́ди от Вавилóна, бѣжáй от халдéевъ: глáсъ рáдости возвѣсти́те, и да слы́шано бýдетъ сié, возвѣсти́те дáже до послѣ́днихъ земли́, глагóлите: избáви Госпóдь рабá своегó Иáкова.» [Ис.48:20]

«Воззри́те на Авраáма отцá вáшего и на Сáрру породи́вшую вы́: я́ко еди́нъ бѣ́, и призвáхъ егó, и благослови́хъ егó, и возлюби́хъ егó, и умнóжихъ егó.

И тебé ны́нѣ утѣ́шу, Сióне, и утѣ́шихъ вся́ пусты́ни егó, и постáвлю пусты́ню егó я́ко рáй, и я́же ко зáпадомъ егó áки рáй Госпóдень: рáдость и весéлiе обря́щутъ въ нéмъ, исповѣ́данiе и глáсъ хвалéнiя.

Послýшайте менé, лю́дiе мои́, послýшайте, и цáрiе, ко мнѣ́ внуши́те: я́ко закóнъ от менé изы́детъ, и сýдъ мóй во свѣ́тъ язы́комъ

«Гóсподемъ бо возвратя́тся и прiи́дутъ въ Сióнъ съ рáдостiю и со весéлiемъ вѣ́чнымъ: на главѣ́ бо и́хъ весéлiе и хвалá, и рáдость прiи́метъ я́: отбѣжé болѣ́знь и печáль и воздыхáнiе.» [Ис.51:2-4,11]

«А́ще отврати́ши нóгу твою́ от суббóтъ, éже не твори́ти хотѣ́нiй твои́хъ въ дéнь святы́й, и прозовéши суббóты слáдостны, свя́ты богови твоемý: не воздви́гнеши ноги́ своея́ на дѣ́ло, нижé возглагóлеши словесé во гнѣ́вѣ изъ ýстъ твои́хъ,

и бýдеши уповáя на Гóспода, и возведéтъ тя́ на благоты́ земны́я, и ухлѣ́битъ тя́ наслѣ́дiемъ Иáкова отцá твоегó: устá бо Госпóдня глагóлаша сiя́.» [Ис.58:13-14]

«Бýдетъ бо нéбо нóво и земля́ новá, и не помянýтъ прéжнихъ, нижé взы́дутъ на сéрдце и́хъ,

но рáдость и весéлiе обря́щутъ на нéй, я́ко сé, áзъ творю́ весéлiе Иерусали́му и лю́демъ мои́мъ рáдость.

И возвеселю́ся о Иерусали́мѣ и возрáдуюся о лю́дехъ мои́хъ, и ксемý не услы́шится въ нéмъ глáсъ плáча, ни глáсъ вóпля..» [Ис.65:17-19]

«Тогдá возрáдуются дѣви́цы въ собрáнiи ю́ношей, и стáрцы возрáдуются: и обращý плáчь и́хъ на рáдость, и утѣ́шу и́хъ, и сотворю́ и́хъ вéселы.» [Иер.31:13]

«ами́нь, ами́нь глагóлю вáмъ, я́ко восплáчетеся и возрыдáете вы́, а мръ возрáдуется: вы́ же печáльни бýдете, но печáль вáша въ рáдость бýдетъ..» [Ин.16:20]

«скончáй и́хъ, и бýдетъ слóво твоé мнѣ́ въ рáдость и во весéлiе сéрдца моегó, я́ко при́звано éсть и́мя твоé на мнѣ́, Гóсподи Бóже си́лъ.

Не сѣдóхъ въ сóнмѣ и́хъ игрáющихъ, но боя́хся от лицá руки́ твоея́: на еди́нѣ сѣдя́хъ, я́ко гóрести испóлнихся.» [Иер.15:16-17]

«я́ко тáко речé Госпóдь Иáкову: возвесели́теся весéлiемъ и воскли́кните на главý язы́ковъ: слы́шано сотвори́те и похвали́те, рцы́те: спасé Госпóдь лю́ди своя́, остáнокъ Изрáилевъ.» [Иер.31:7]

«Тáко речé Госпóдь: ещé услы́шится въ сéмъ мѣ́стѣ, о нéмже вы́ глагóлете: пýсто éсть от человѣ́къ и от скóтъ, во градѣ́хъ Иýдиныхъ и внѣ́ Иерусали́ма, опустѣ́вшихъ, понéже нѣ́сть человѣ́ка, ни скотá,

глáсъ весéлiя и глáсъ рáдости, глáсъ женихá и глáсъ невѣ́сты, глáсъ глагóлющихъ: исповѣ́дайтеся Гóсподеви вседержи́телю, я́ко блáгъ Госпóдь, я́ко въ вѣ́къ ми́лость егó: и принесýтъ дáры похвалéнiя въ дóмъ Госпóдень, я́ко возвращý всé преселéнiе земли́ тоя́ по прéжнему, речé Госпóдь.» [Иер.33:10-11]

«Во врéмя óно речéтъ Госпóдь Иерусали́му: дерзáй, Сióне, да не ослабѣ́ютъ рýцѣ твои́.

Госпóдь Бóгъ твóй въ тебѣ́, си́льный спасéтъ тя́, наведéтъ на тя́ весéлiе и обнови́тъ тя́ въ любви́ своéй, и возвесели́тся о тебѣ́ во украшéнiи, я́ко въ дéнь прáздника.» [Соф.3:16-17]

«Рáдуйся зѣлó, дщи́ Сióня, проповѣ́дуй, дщи́ Иерусали́мля: сé, Цáрь твóй грядéтъ тебѣ́ прáведенъ и спасáяй, тóй крóтокъ и всѣ́дъ на «подъярéмника и жребцá ю́на.» [Зах.9:9]

уповáй, чáдо, Госпóдь небесé и земли́ да дáстъ тебѣ́ рáдость вмѣ́сто печáли твоея́ тоя́: уповáй, дщи́.» [Тов.7:17]

«Вся́каго бо движéнiя подви́жнѣйша éсть премýдрость: достизáетъ же и проницáетъ сквозѣ́ вся́ческая рáди [своея́] чистоты́

«Вшéдъ въ дóмъ мóй упокóюся съ нéю: не бó и́мать гóрести сообщéнiе ея́, ни болѣ́зни сожи́тiе тоя́, но весéлiе и рáдость.» [Прем.7:24,8:16]

«Стрáхъ Госпóдень возвесели́тъ сéрдце и дáстъ весéлiе и рáдость и долгодéнствiе.» [Сир.1:12]

«Премýдрость сы́ны своя́ вознесé и заступáетъ и́щущихъ ея́:

любя́й ю́ лю́битъ жи́знь, и ýтренюющiи къ нéй испóлнятся весéлiя:

держáйся ея́ наслѣ́дитъ слáву, и идѣ́же вхóдитъ, благослови́тъ егó Госпóдь.» [Сир.4:12-14]

«Премýдрость бо по и́мени ея́ éсть и не мнóгимъ éсть я́вна

«Изслѣ́ди и взыщи́, и познáна ти́ бýдетъ, и éмься за ню́ не остáви ея́:

на послѣ́докъ бо обря́щеши покóй ея́, и обрати́тся тебѣ́ на весéлiе

«Красотá бо злáта éсть на нéй, и ýзы ея́ изви́тiе иаки́нѳово:

во одéжду слáвы облечéшися éю, и вѣнéцъ рáдости возложи́ши на ся́.» [Сир.6:23,28-29,31-32]

«весéлiе и вѣнéцъ рáдости и и́мя вѣ́чно наслѣ́дитъ.» [Сир.15:6]

«Нѣ́сть богáтство лýчше здрáвiя тѣлéснаго, и нѣ́сть весéлiе пáче рáдости сердéчныя

«Не вдáждь въ печáль дýшу твою́ и не оскорби́ себé совѣ́томъ твои́мъ.

Весéлiе сéрдца живóтъ человѣ́ка, и рáдованiе мýжа долгодéнствiе.

Люби́ дýшу твою́ и утѣшáй сéрдце твоé, и печáль от себé отри́ни далéче:

мнóги бо печáль уби́, и нѣ́сть пóльзы въ нéй

[Сир.30:16,22-25]

«О́комъ благи́мъ прослáви Гóспода и не умáли от начáтка рýкъ твои́хъ:

во вся́цѣмъ дая́нiи вéсело имѣ́й лицé твоé и со весéлiемъ освяти́ десяти́ну.

Дáждь вы́шнему по дая́нiю егó, и óкомъ благи́мъ приобрѣ́тенiе руки́:

я́ко Госпóдь воздая́й éсть и седмери́цею воздáстъ ти́.» [Сир.35:7-10]

«Воззри́ на востóкъ, Иерусали́ме, и ви́ждь весéлiе грядýщее тебѣ́ от Бóга.

Сé, грядýтъ сы́нове твои́и́хже испусти́лъ еси́, грядýтъ сóбрани от востóкъ дáже до зáпадъ слóвомъ святáго, рáдующеся о слáвѣ Бóжiей.» [Вар.4:36-37]

«Сiя́ глагóлетъ Госпóдь ко éздрѣ: возвѣсти́ лю́демъ мои́мъ, я́ко дáмъ и́мъ цáрство Иерусали́мское, éже дáти имѣ́хъ Изрáилю,

и возмý мнѣ́ слáву и́хъ и дáмъ и́мъ селéнiя вѣ́чная, я́же предуготóвахъ и́мъ:

дрéво жи́зни бýдетъ и́мъ въ благовóнiе мáсти, и не и́мутъ труждáтися, нижé утрудя́тся.

Иди́те и прiими́те, проси́те себѣ́ днíй мáлыхъ, да закосня́тъ: ужé готóво éсть вáмъ цáрство, бди́те.

Засвидѣ́телствуй нéбомъ и землéю: сотрóхъ бо злóе и сотвори́хъ благóе, я́ко живý áзъ, глагóлетъ Госпóдь.

Мáти, объими́ сы́ны твоя́, воспитáй и́хъ со весéлiемъ, я́ко голуби́ца утверди́ нóзѣ и́хъ, занé тебé избрáхъ, глагóлетъ Госпóдь.

И воскрешý мéртвыя от мѣ́стъ свои́хъ и изъ гробóвъ изведý и́хъ: познáхъ бо и́мя моé во Изрáили.

Не бóйся, мáти сынóвъ, занé тебé избрáхъ, глагóлетъ Госпóдь.» [3Езд.2:10-17]

«Пáки подóбно éсть цáрствiе небéсное сокрóвищу сокровéну на селѣ́, éже обрѣ́тъ человѣ́къ скры́, и от рáдости егó и́детъ, и вся́, ели́ка и́мать, продаéтъ, и купýетъ селó тó.» [Мф.13:44]

«Имѣ́яй невѣ́сту жени́хъ éсть: а дрýгъ женихóвъ, стоя́ и послýшая егó, рáдостiю рáдуется за глáсъ женихóвъ: сiя́ ýбо рáдость моя́ испóлнися..» [Ин.3:29]

«Я́коже возлюби́ мя Отéцъ, и áзъ воз­люби́хъ вáсъ: бýдите въ любви́ моéй:

áще зáповѣди моя́ соблюдéте, пребýдете въ любви́ моéй, я́коже áзъ зáповѣди Отцá моегó соблюдóхъ, и пребывáю въ егó любви́.

Сiя́ глагóлахъ вáмъ, да рáдость моя́ въ вáсъ бýдетъ и рáдость вáша испóлнится.» [Ин.15:9-11]

«досéлѣ не проси́сте ничесóже во и́мя моé: проси́те, и прiи́мете, да рáдость вáша испóлнена бýдетъ.» [Ин.16:24]

«ны́нѣ же къ тебѣ́ грядý, и сiя́ глагóлю въ мрѣ, да и́мутъ рáдость мою́ испóлнену въ себѣ́.

А́зъ дáхъ и́мъ слóво твоé, и мръ возненави́дѣ и́хъ, я́ко не сýть от мра, я́коже [и] áзъ от мра нѣ́смь:

не молю́, да вóзмеши и́хъ от мра, но да соблюдéши и́хъ от непрiя́зни:

от мра не сýть, я́коже [и] áзъ от мра нѣ́смь:

святи́ и́хъ во и́стину твою́: слóво твоé и́стина éсть.» [Ин.17:13-17]

«Дави́дъ бо глагóлетъ о нéмъ: предзрѣ́хъ Гóспода предо мнóю вы́ну, я́ко о деснýю менé éсть, да не подви́жуся:

сегó рáди возвесели́ся сéрдце моé, и возрáдовася язы́къ мóй: ещé же и плóть моя́ всели́тся на уповáнiи,

я́ко не остáвиши души́ моея́ во áдѣ, нижé дáси преподобному твоемý ви́дѣти истлѣ́нiя:

сказáлъ ми́ еси́ пути́ животá: испóлниши мя́ весéлiя съ лицéмъ твои́мъ.» [Деян.2:25-28]

«Ученицы́ же исполня́хуся рáдости и Дýха свя́та.» [Деян.13:52]

«Но ни еди́но же попечéнiе творю́, нижé и́мамъ дýшу мою́ чéстну себѣ́, рáзвѣ éже скончáти течéнiе моé съ рáдостiю и слýжбу, ю́же прiя́хъ от Гóспода Иисýса, засвидѣ́телствовати евáнгелiе благодáти Бóжiя.» [Деян.20:24]

«Ктó ны́ разлучи́тъ от любвé Бóжiя, скóрбь ли, или́ тѣснотá, или́ гонéнiе, или́ глáдъ, или́ наготá, или́ бѣдá, или́ мéчь?..» [Рим.8:35]

«Ны́нѣ рáдуюся во страдáнiихъ мои́хъ о вáсъ, я́ко исполня́ю лишéнiе скорбéй Христóвыхъ во плóти моéй за тѣ́ло егó, éже éсть цéрковь..» [Кол.1:24]

«О нéмже рáдуйтеся, мáло ны́нѣ, áще лѣ́по éсть, прискóрбни бы́вше въ разли́чныхъ напáстѣхъ:

да искушéнiе вáшея вѣ́ры многочестнѣ́йше злáта ги́бнуща, огнéмъ же искушéна, обря́щется въ похвалý и чéсть и слáву, во откровéнiи Иисýсъ Христóвѣ,

егóже не ви́дѣвше лю́бите, [и] на негóже ны́нѣ не зря́ще, вѣ́рующе же, рáдуетеся рáдостiю неизглагóланною и прослáвленною,

прiéмлюще кончи́ну вѣ́рѣ вáшей, спасéнiе душáмъ..» [1Пет.1:6-9]

«И сiя́ пи́шемъ вáмъ, да рáдость вáша бýдетъ испóлнена.

И сié éсть обѣтовáнiе, éже слы́шахомъ от негó и повѣ́даемъ вáмъ, я́ко Бóгъ свѣ́тъ éсть, и тмы́ въ нéмъ нѣ́сть ни еди́ныя.» [1Ин.1:4-5]

«Бóлши сея́ не и́мамъ рáдости, да слы́шу моя́ чáда во и́стинѣ ходя́ща.» [3Ин.1:4]

«Да не хули́тся ýбо вáше благóе.

Нѣ́сть бо цáрство Бóжiе брáшно и питié, но прáвда и ми́ръ и рáдость о Дýсѣ святѣ.

И́же бо си́ми слýжитъ Христóви, благоугóденъ éсть богови и искýсенъ человѣ́комъ.» [Рим.14:16-18]

«Бóгъ же уповáнiя да испóлнитъ вáсъ вся́кiя радóсти и ми́ра въ вѣ́рѣ, избы́точествовати вáмъ во уповáнiи, си́лою Дýха святáго.» [Рим.15:13]

«не я́ко обладáемъ вѣ́рою вáшею, но [я́ко] споспѣ́шницы есмы́ вáшей рáдости: вѣ́рою бо стоитé.» [2Кор.1:24]

«Мнóго ми́ дерзновéнiе къ вáмъ, мнóга ми́ похвалá о вáсъ: испóлнихся утѣ́хи, преизбы́точествую рáдостiю о вся́цѣй печáли нáшей.» [2Кор.7:4]

«Сказýемъ же вáмъ, брáтiе, благодáть Бóжiю, дáнную въ цéрквахъ македóнскихъ:

я́ко во мнóзѣмъ искушéнiи скорбéй избы́токъ рáдости и́хъ, и я́же во глубинѣ́ нищетá и́хъ избы́точествова въ богáтство простоты́ и́хъ:

я́ко по си́лѣ и́хъ, свидѣ́телствую, и пáче си́лы доброхóтни,

со мнóгимъ молéнiемъ моля́ще нáсъ, благодáть и общéнiе служéнiя, éже ко святы́мъ, прiя́ти нáмъ:

и не я́коже надѣ́яхомся, но себé вдáша пéрвѣе Гóсподеви, и нáмъ вóлею Бóжiею..» [2Кор.8:1-5]

«Плóдъ же духóвный éсть любы́, рáдость, ми́ръ, долготерпѣ́нiе, блáгость, милосéрдiе, вѣ́ра..» [Гал.5:22]

«Облецы́теся ýбо я́коже избрáннiи Бóжiи, святи и возлю́бленни, во утрóбы щедрóтъ, блáгость, смиреномýдрiе, крóтость и долготерпѣ́нiе..» [Кол.3:12]

«А́ще ýбо кóе утѣшéнiе о Христѣ́, [или́] áще кáя утѣ́ха любвé, áще кóе общéнiе дýха, áще кóе милосéрдiе и щедрóты,

испóлните мою́ рáдость, да тóжде мýдрствуете, тý же любо́вь имýще, единодýшни, единомýдренни:

ничтóже по рвéнiю или́ тщеслáвiю, но смиреномýдрiемъ дрýгъ дрýга чéстiю бóлша себé творя́ще.» [Флп.2:1-3]

«Сегó рáди и мы́, от негóже днé слы́шахомъ, не престаéмъ о вáсъ моля́щеся и прося́ще, да испóлнитеся въ рáзумѣ вóли егó, во вся́цѣй премýдрости и рáзумѣ духóвнѣмъ,

я́ко ходи́ти вáмъ достóинѣ Бóгу во вся́цѣмъ угождéнiи [и] вся́цѣмъ дѣ́лѣ блáзѣ, плодонося́ще и возрастáюще въ рáзумѣ Бóжiи,

вся́кою си́лою возмогáюще по держáвѣ слáвы егó, во вся́цѣмъ терпѣ́нiи и долготерпѣ́нiи съ рáдостiю,

благодаря́ще Бóга и Отцá, призвáвшаго вáсъ въ причáстiе наслѣ́дiя святы́хъ во свѣ́тѣ,

и́же избáви нáсъ от влáсти тéмныя и престáви въ цáрство Сы́на любвé своея́,

о нéмже и́мамы избавлéнiе крóвiю егó и оставлéнiе грѣ́ховъ,

и́же éсть о́бразъ Бóга неви́димаго, перворождéнъ всея́ твáри:

я́ко тѣ́мъ созданá бы́ша вся́ческая, я́же на небеси́ и я́же на земли́, ви́димая и неви́димая, áще престóли, áще госпóдствiя, áще начáла, áще влáсти: вся́ческая тѣ́мъ и о нéмъ создáшася:

и тóй éсть прéжде всѣ́хъ, и вся́ческая въ нéмъ состоя́тся.

И тóй éсть главá тѣ́лу цéрквеи́же éсть начáтокъ, перворождéнъ изъ мéртвыхъ, я́ко да бýдетъ во всѣ́хъ тóй пéрвенствуя..» [Кол.1:9-18]

«И вы́ подóбницы бы́сте нáмъ и Гóсподу, прiéмше слóво въ скóрби мнóзѣ съ рáдостiю Дýха святáго..» [1Сол.1:6]

«Ктó бо нáмъ уповáнiе или́ рáдость или́ вѣнéцъ похвалéнiя? Не и вы́ ли предъ Гóсподемъ нáшимъ Иисýсъ Христóмъ вó пришéствiи егó?

Вы́ бо естé слáва нáша и рáдость.» [1Сол.2:19-20]

«сегó рáди утѣ́шихомся, брáтiе, о вáсъ, во вся́кой скóрби и нуждѣ́ нáшей, вáшею вѣ́рою:

я́ко мы́ ны́нѣ жи́ви есмы́, áще вы́ стои́те о Гóсподѣ.

Кóе бо благодарéнiе Бóгу мóжемъ воздáти о вáсъ, о вся́кой рáдости, éюже рáдуемся вáсъ рáди предъ Бóгомъ нáшимъ..» [1Сол.3:7-9]

«И ко áнгеломъ ýбо глагóлетъ: творя́й áнгелы своя́ дýхи и слуги́ своя́ óгнь паля́щь.

Къ Сы́ну же: престóлъ твóй, Бóже, въ вѣ́къ вѣ́ка: жéзлъ прáвости жéзлъ цáрствiя твоегó:

возлюби́лъ еси́ прáвду и возненави́дѣлъ еси́ беззакóнiе: сегó рáди помáза тя́, Бóже, Бóгъ твóй елéемъ рáдости пáче причáстникъ твои́хъ.» [Евр.1:7-9]

«и́бо ýзамъ мои́мъ спострадáсте и разграблéнiе имѣ́нiй вáшихъ съ рáдостiю прiя́сте, вѣ́дяще имѣ́ти себѣ́ имѣ́нiе на небесѣ́хъ пребывáющее и лýчшее.

Не отлагáйте ýбо дерзновéнiя вáшего, éже и́мать мздовоздая́нiе вели́ко.

Терпѣ́нiя бо и́мате потрéбу, да вóлю Бóжiю сотвóрше, прiи́мете обѣтовáнiе:

ещé бо мáло ели́ко ели́ко, гряды́й прiи́детъ и не укосни́тъ.» [Евр.10:34-37]

«Вся́кое бо наказáнiе въ настоя́щее врéмя не мни́тся рáдость бы́ти, но печáль: послѣди́ же плóдъ ми́ренъ научéнымъ тѣ́мъ воздаéтъ прáвды.

Тѣ́мже ослáбленныя рýки и ослáбленная колѣ́на испрáвите

и стези́ прáвы сотвори́те ногáми вáшими, да не хрóмое соврати́тся, но пáче да исцѣлѣ́етъ.» [Евр.12:11-13]

 

 

 

Психология, задание на 3 и 22 марта



Практическое занятие на 3 марта/22 марта.

Литература для подготовки:

А.Н. Ждан «История психологии от античности до наших дней» — М., 2007

П.Я. Гальперин, А.Н. Ждан «История психологии, 20 век». Хрестоматия – М., 2005

• А.Г. Маклаков Общая психология

А.В. Петровский, М.Г. Ярошевский Психология

• Психологический словарь

 

Трактат «О душе», Аристотель

• Лурия А.Р. Лекции по общей психологии.

• Слободчиков В.И. Психология человека.

• Сатьи из научных журналов по проблемам сознания, интеллекта, искусственного интеллекта.

 

ЗАДАНИЯ

ОБЯЗАТЕЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ: задания выполняются письменно либо в печатном виде, либо написанные от руки (лучше на отдельных листах).

Задание 1: подобрать примеры описок, опечаток, допускаемых людьми в обыденной жизни, допускаемых пользователями Интернета (посты на форумах, переписка посредством ICQ и т.п.), и проанализировать данные ошибки в логике бихевиоризма, психоанализа и гештальтпсихологии (т.е. попытаться ответить на вопрос, что лежит в основе данных ошибок, используя терминологию бихевиоризма, психоанализа и гештальтпсихологии.)

Примечание: при выполнении задания используйте материалы вышеуказанных учебников и книг, в которых есть описания бихевиоризма, психоанализа, гештальтпсихологии.

Задание 2: заполнить таблицу «Развитие представлений о предмете психологии».

Название

направления

Представители

(годы жизни)

Страна

Предмет

психологии

Задача

психологии

Объяснительный

принцип

Методы

Приме-

чание

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАДАНИЯ ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ, ТВОРЧЕСКИЕ (ПО ЖЕЛАНИЮ). Задания оцениваются отдельно от обязательных, т.е. начисляются дополнительные баллы. Задания выполняются в виде доклада, оформленного письменно. К докладу, по желанию, можно предоставить презентацию. Доклад необходимо представить перед аудиторией.

Доклады на тему

1. Мозг. Психика. Сознание. Постановка проблемы соотношения понятий и перспективы решения вопроса.

2. Наука XXI века: естественный и искусственный интеллект.

Примечание: прилагаемые к темам научные статьи носят лишь рекомендательный характер и в целом направляют движение мысли. Высоко оценивается самостоятельность студента в поиске и освещении темы с точки зрения анализа научных подходов и исследований за последние 20 лет.

3. Трактат Аристотеля «О душе»: рассматриваемые проблемы, недостатки, заблуждения и значимость работы для современной психологии.

НАПОМИНАНИЕ:

Первое задание-эссе будет обсуждаться 3/ 22 марта. Просьба к тем, у кого данное задание написано от руки: принести эссе с собой. Студентам, кот. уже переслали эссе по эл. почте, просто помнить содержание своих эссе при устном обсуждении темы.

Психология 09.03.2017



Психология 09.03.2017

Социальные типы характера

1) Гармоничный целостный тип характера

AShFOVTDtoqRAAAAAElFTkSuQmCCAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==%0D%0A – красивое сочетание чего-либо.

Человек с этим типом характера всегда стремиться к красоте во всех жизненных ситуациях. dDt7UfqVvDRN6JrIZPFHLgcjOdhMONkrn2pi3qRG36+fXmgLcG5Gq+0%0D%0AnKvlPgGPFM197sg1+wAAAABJRU5ErkJgggAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==%0D%0A

У этих людей сформированы обще признанные верные идеалы.

C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%0D%0A – это система взглядов человека на мир.

Люди с этим характером чаще всего получают от других людей высокую личностную характеристику или оценку:

А) они хорошо знают и всегда стремятся выполнять правила морали и нравственности – это общепринятые правила поведения.

Б) Знают и выполняют законы и правила внутреннего распорядка

В) Уважают и стремятся к главным человеческим ценностям.

Эти люди волевые, общительные и положительно принципиальные.

heHGdNG3R+VKt%0D%0ATlpkPp5xIBDlx8HBOLR5HZOFwNZWdL5MVlw+mnEh8B8iBqO2EqsZjQAAAABJRU5ErkJggg==%0D%0A – это тот, кто всегда готов совершать поступки исходя из Bv7wSAJ9AQxOx2A3zonwTgJQv8AUG4Uq36z%0D%0AUEYAAAAASUVORK5CYIIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==%0D%0A – то, есть жизненных взглядов или положительных, или отрицательных. В сложных жизненных ситуациях он всегда стремится вести себя достойно. Он правильно контактирует с другими людьми в разных жизненных ситуациях.

 

7zgrAAAAABJRU5ErkJggg==%0D%0A

У людей с этим характером чаще всего отсутствуют l8mabuZybidXo2aznJL1lk5ScHW13kGU8f7sLBmH1YZfASI3TZg5B8YA%0D%0AAAAASUVORK5CYIIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==%0D%0A QWUOmP+gMoUo8kRADqSVFPH9frJYuD6xiyzEyYEWvTGn%0D%0AEEW7P0N+60cXfpZ7pP+zfHgoaR1ubnTiwVc796BP5ljlm9YBgLkAAAAASUVORK5CYIIAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA%0D%0AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA==%0D%0A – это ситуация, когда человек ругает в душе себя за что-либо и стремится исправится.

2) Тип характера – внутренне конфликтный, но внешне гармонично согласованный со средой.

— эти люди которые не всегда бывают согласны с положительными мнениями и требованиями других людей.

7zgrAAAAABJRU5ErkJggg==%0D%0A

Человек готов к интенсивным действиям, готов доказывать свою точку зрения.

(готов доказывать свою отрицательную точно зрения)

Но он сдерживает себя волевыми усилиями.

7zgrAAAAABJRU5ErkJggg==%0D%0A

И в итоге поступки у этих людей в большой степени бывают верными, то есть соответствуют обще принятыми правилам.

3) Конфликтный тип характера

 

 

 

(На этом пара закончилась)

Психология и педагогика в проф.деятельности к.з. для бакал. 2014г.



2

 

МОСКОВСКИЙ ГУМАНИТАРНО-ЭКОНОМИЧЕСКИЙ ИНСТИТУТ

КАЛУЖСКИЙ ФИЛИАЛ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПСИХОЛОГИЯ И ПЕДАГОГИКА В ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ

 

Контрольные задания для студентов заочного отделения,

обучающихся по направлению подготовки:

030900.62 «Юриспруденция»

квалификация (степень) «бакалавр»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Составитель: к.пед.н. Нечаева О.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

Калуга 2014

 

 

Методические рекомендации по выполнению заданий

В соответствии с учебным планом студенты юридического факультета, обучающиеся по заочной форме обучения, должны выполнять контрольное задание по дисциплине «Психология и педагогика в профессиональной деятельности». Предлагается 25 вариантов контрольного задания. Выбор варианта производится в соответствии с номером, под которым студент записан в журнале регистрации письменных работ. Студент, имеющий номер 26 выполняет первый вариант, номер 27 – второй вариант и т.д. Контрольная работа выполняется 14 шрифтом, 1,5 интервалом, Times New Roman, объем работы 10-15 страниц.

 

 

Нарушение порядка выбора варианта ведёт к незачёту работы!

 

Контрольное задание состоит из 2-х элементов:

1. Составить подробный план ответа на один из контрольных вопросов компьютерного текста. Задача состоит в том, чтобы, опираясь на несколько источников, подробно расписать план ответа на данный вопрос с примерами из юридической деятельности и выводами. Сноски на источники обязательны!

2. Составить схему по указанной проблеме (вопросу), подробно описать имеющиеся связи и взаимозависимости. Особо будут поощряться авторские схемы с привязкой к практической деятельности юриста.

 

Внимание! Консультации по выполнению контрольных заданий студент может получить на кафедре психологии и педагогики в консультационные часы!

 

 

Вариант 1

1. Психология как наука.

2. Основы превентивной педагогики.

 

Вариант 2

1. История юридического образования.

2. Профилактика отклоняющегося поведения несовершеннолетних.

 

Вариант 3

1. Предмет, цель, задачи, система юридической психологии и педагогики.

2. Криминальная психология и педагогика (отличительные особенности).

 

Вариант 4

1. Психология и педагогика в правовой социализации и культуре.

2. Правовоспитанность граждан и система факторов влияющих на нее.

 

Вариант 5

1. Методы правовоспитательной работы с населением.

2. Механизмы девиантного поведения подростков.

 

Вариант 6

1. Структура и классификация правосознания.

2. Психолого-педагогическое обеспечение деятельности сотрудников Федеральной службы безопасности.

 

Вариант 7

1. Психолого-педагогические задачи и особенности профессиональной подготовки.

2. Право и психология.

 

Вариант 8

1. Система профессионально-психологической подготовки.

2. Особенности психолого-педагогических обеспечения деятельности сотрудников пограничной службы.

 

Вариант 9

1. Общая характеристика юридической психологии и педагогики за рубежом.

2. Особенности психолого-педагогических обеспечения деятельности сотрудников органов внутренних дел и таможенных органов.

 

Вариант 10

1. Методика формирования и совершенствования профессиональных знаний, умений и навыков сотрудников.

2. Уровни профилактического воздействия на несовершеннолетних.

 

Вариант 11

 

1. Основы методики преподавания юридических дисциплин.

2. Особенности психолого-педагогических обеспечения деятельности сотрудников частных детективных и охранных служб.

 

Вариант 12

1. Психологи, педагогика и судопроизводство.

2. Народная педагогика и правовоспитание.

 

Вариант 13

1. Истоки и виды молодежного экстремизма.

2. Становление и развитие теории и практики пенитенциарной психологии и педагогики.

 

Вариант 14

1. Психолого-педагогические свойства аспекты деятельности органов досудебного производства.

2. Объект, предмет, основные категории исправительной (пенитенциарной) психологии и педагогики.

 

Вариант 15

1. Причины дефектов в правовой социализации личности.

2. Профилактика рецидивных преступлений.

 

Вариант 16

1. Методы воспитательной работы по перевоспитанию осужденных.

2. Обеспечение имиджа и престижа полицейских.

 

Вариант 17

1. Основные средства исправления осужденных.

2. Психолого-педагогические аспекты в решении полицией служебных задач.

 

Вариант 18

1. История становления психологической мысли.

2. Судебный процесс в правовом воспитании и просвещении граждан.

 

Вариант 19

1. Компетентностный подход в высшем профессиональной образовании.

2. Проблема ресоциализации осужденных за рубежом.

 

Вариант 20

1. Право и педагогика.

2. Система юридического образования в России и принципы ее построения.

 

Вариант 21

1. Система методического обеспечения педагогического процесса.

2. Психолого-педагогические особенности тактической, огневой и физической подготовок.

 

Вариант 22

1. Правовое воспитание в основных педагогических системах общества.

2. Психологические типы личности преступников.

 

Вариант 23

1. Особенности перевоспитания различных категорий осужденных.

2. Конфликтное поведение подростков, его причины и особенности в условиях пенитенциарного учреждения.

 

Вариант 24

1. Воспитание как процесс формирования и становления подрастающего поколения.

2. Правовое воспитание и просвещение граждан на стадии предварительного расследования.

 

Вариант 25

1. Подготовка, переподготовка и повышение квалификации специалистов и преподавателей в системе дополнительного профессионального образования.

2. Методология юридической психологии и педагогики.

 

 

Вопросы для подготовки к зачету

1. Основные понятия психологии и педагогики.

2. Система педагогических и психологических наук.

3. Компетентностный подход в высшем профессиональном образовании. История юридического образования.

4. Психология, педагогика и правоохранительная практика.

5. Предмет, цели, задачи, система юридической психологии и педагогики.

6. Методология юридической психологии и педагогики.

7. Система юридического образования в России и принципы ее построения.

8. Психолого-педагогические модели специалистов – выпускников юридических образовательных учреждений различных уровней.

9. Основы методики преподавания юридических дисциплин.

10. Профессиональная психолого-педагогическая подготовка обучающихся в юридических образовательных учреждениях.

11. Подготовка, переподготовка и повышение квалификации специалистов и преподавателей в системе дополнительного профессионального образования.

12. Профессиональное становление студентов-юристов в непрерывной производственной практике.

13. Психолого-педагогические задачи и особенности профессиональной подготовки.

14. Психолого-педагогические принципы профессиональной подготовке.

15. Общая методика проведения занятий по профессиональной подготовке.

16. Педагогические особенности групповой и организационной подготовки.

17. Правовоспитанность граждан и система факторов, влияющих на нее.

18. Педагогическая система правовоспитательной работы с населением.

19. Методы правовоспитательной работы с населением.

20. Народная педагогика и правовоспитание.

21. Понятие криминологической психологии и педагогики.

22. Понятие криминальной психологии и педагогики.

23. Понятие превентивной психологии и педагогики.

24. Профилактика рецидивных преступлений.

25. Профилактика отклоняющегося поведения несовершеннолетних.

26. Психолого-педагогическое обеспечение деятельности сотрудников Федеральной службы безопасности.

27. Особенности психолого-педагогического обеспечения деятельности сотрудников пограничной службы.

28. Особенности психолого-педагогического обеспечения деятельности сотрудников таможенных органов

29. Психолого-педагогического особенности подготовки работников частных детективных и охранных служб.

30. Психолого-педагогические свойства и качества сотрудников органов правосудия.

31. Психолого-педагогические аспекты деятельности органов досудебного производства.

32. Правовое просвещение граждан на стадии предварительного расследования.

33. Судебный процесс в правовом воспитании и просвещении граждан.

34. Факторы, определяющие специфику пенитенциарной педагогики.

35. Объект, предмет, основные категории исправительной (пенитенциарной) психологии и педагогики.

36. Принципы перевоспитания осужденных.

37. Методы воспитательной работы по перевоспитанию осужденных.

38. Формы воспитательного взаимодействия в процессе перевоспитания осужденных.

39. Основные средства исправления осужденных.

40. Особенности перевоспитания различных категорий осужденных.

41. Общая характеристика юридической педагогики за рубежом.

42. Юридическое образование за рубежом.

43. Профессиональное образование сотрудников полиции за рубежом.

44. Особенности имиджа и престижа полицейских.

45. Психолого-педагогические аспекты в решении полицейских служебных задач.

 

Учебно-методическое и информационное обеспечение дисциплины

 

Основная литература:

Юридическая педагогика: учебник для студентов вузов/под ред. В.Я. Кикотя, А.М. Столяренко. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2011.

 

Дополнительная литература:

 

1) Аминов И.И. Психология в деятельности юриста: учеб. пособие для студентов юридических факультетов. — : ЮНИТИ-ДАНА, 2013.

2) Борытко Н.М., Соловцова И.А., Байбаков А.М. Педагогика: учеб. пособие для студентов высших учебных заведений. – М.: Академия, 2007.

3) История образования и педагогической мысли за рубежом и в России/ под ред. З.И. Васильевой. – 3-е изд., М.: Академия, 2006.

4) Краевский В.В. Общие основы педагогики: учеб. пособие для студентов высших учебных заведений. – М.: Академия, 2006.

5) Крившенко Л.П. Педагогика. – М.: Проспект, 2012.

6) Левитан К. М. Юридическая педагогика: учебник / К. М. Левитан. — М.: Норма, 2008.

7) Психология и педагогика: Учеб. пособие (Под ред.В.М.Николаенко). — Но­восибирск, 2000.

8) Психология. Педагогика. Этика. (Под ред. Ю.В. Наумкина) Учебник для вузов. – М., 2008.

9) Романов В.В. Юридическая психология. Учебник. – М., 1998.

10) Саблина Л.С. Подростки с девиантным поведением. – Мурманск, 2008.

11) Общая и профессиональная педагогика: учеб. пособие для студентов педагогических вузов / под ред. В.Д. Симоненко. – М.:Вентана-Граф, 2006.

12) Столяренко А.М. Юридическая педагогика. Курс лекций. — М.: Ассоциация авторов и издателей «ТАНДЕМ». Издательство «ЭКМОС», 2000.

13) Чуфаровский Ю.В. Юридическая психология. — М., 2012.

14) Чуфаровский Ю.В. Психология в оперативно-розыскной деятельности. — М., 2012.

15) Шиханцов Т.Г. Юридическая психология.(Под ред. В.А.Томсинова). – М., 2010.

16) Энциклопедия юридической психологии / под общ. ред. проф. А.М. Столяренко. – М., 2003.

 

Программное обеспечение и Интернет-ресурсы:

http://lawtoday.ru/razdel/biblo/yur-psix/075.php материал на тему: «Предмет и задачи исправительно-трудовой психологии» на информационном образовательном юридическом портале «Закон сегодня».

http://www.garant.ru/информационно-правовой портал «Гарант».

 

Прямая и косвенная речь



Прямая и косвенная речь. Согласование времен

Direct and Indirect / Reported Speech. Sequence of Tenses

 

Если в словах автора (He said, …) глагол стоит в прошедшем времени, то при переводе прямой речи (“We are listening to music.”) в косвенную, глагол придаточного предложения должен стоять в одном из прошедших времен:

He said (that) they were listening to music.

1. Повествовательные (утвердительные и отрицательные) предложения вводятся

say(s)/said that… tell(s)/told smb. that

object, deny, interrupt, promise smb., inform smb., warn smb., whisper, regret, notice, complain, advise, declare, add, suppose, remark, announce, explain to smb.

 

2. Вопросительные предложения вводятся

ask, wonder = want to know, I’d like to know, I’m not sure, I have no idea, Tell me

 

3. Порядок слов прямой (ПСДО.)

специальные вопросы: what/where/when…+ ПСДО.

общие вопросы: if + ПСДО.

альтернативные вопросы: whether + ПСДО.

 

4. Повелительные предложения: просьба – ask(ed); приказ – tell/told, order(ed):

to V/ not to V.

 

5. Если глагол в главном предложении в прошедшем времени, то:

 

ПРЯМАЯ РЕЧЬ

 

КОСВЕННАЯ РЕЧЬ

Present Indefinite V/V-(e)s

Past Indefinite V-ed/V2

Present Continuous am/is/are+V-ing

Past Continuous was/were+V-ing

Present Perfect have/has+V-ed/V3

Past Perfect had+V-ed/V3

Past Indefinite V-ed/V2

Past Perfect had+V-ed/V3

Future Indefinite shall/will+V

Future-in-the Past should/would+V

 

 

 

6.

now

then/immediately

today

tonight

that day

that night

yesterday

the day before/on the previous day

last week

the week before/the previous week

ago

an hour ago

before

an hour before/earlier

tomorrow

the next day/the following day

next week/Monday

the following week/Monday

here

there

this

that/the

these

those

 

7. Местоимения также заменяются

 

8. Note: Some tense forms do not change when direct speech becomes indirect:

‘I wish my children would eat vegetables,’ she said.

She (said she) wished her children would eat vegetables.

 

 

 

Будущее в прошедшем

Future-in-the Past

 

 

Direct Speech

 

 

Indirect Speech

 

1. Jack said, “I shall be fifteen years old soon.”

2. Bob said, “I won’t be late again.”

3. John said, “Will you go to the cinema tomorrow?”

4. Mary said, “We shall come to the university in time.”

 

1. Jack said (that) he would be fifteen years old soon.

2. Bob said (that) he wouldn’t be late again.

3. John asked if I would go to the cinema the next / following day.

4. Mary said (that) they would come to the university in time.

 

 

 

 

 

 

 

 

Verbs to introduce the Indirect/Reported Speech

(Reporting Verbs)

 

Asking

Expressing feelings

to ask

спрашивать

to apologise

извиняться

to wonder

интересоваться

to be sure/ sorry/glad.

быть уверенным / сожалеть / радоваться

to inquire

осведомляться, справляться

to blame

обвинять

to beg

просить, умолять (о чем-л.)

to boast

хвастаться

to request

просить, обращаться с просьбой

to complain

жаловаться

Answering

to condemn

осуждать, порицать

to answer

отвечать

to doubt

сомневаться

to explain (to)

объяснять (кому-л.)

to murmur

шептать

to reply

отвечать, отзываться

to offend

обижать, задевать, оскорблять

to respond (to)

отвечать, отзываться (на что-л.)

to regret

сожалеть

Giving information

to reproach

упрекать

to add

добавить

to scream

кричать, вопить

to announce

объявлять, заявлять, докладывать

to sigh

вздыхать

to advise

советовать

Expressing opinion

to declare

объявлять, заявлять, провозглашать

to admit

допускать, соглашаться

to inform

информировать

to assure

убеждать, уверять

to lie

лгать

to convince

убеждать

to mention

упоминать

to deny

отрицать

to recall

вспоминать, воскрешать (в памяти)

to encourage

поощрять, побуждать

to recollect

вспоминать, припоминать

to explain

объяснять

to warn

предупреждать

to interrupt

прерывать, вмешиваться

to remark

подмечать, замечать, делать замечания

to remind

делать напоминание, напоминать

 

 

 

 

 

Direct and Indirect/Reported Speech

Прямая и косвенная речь

 

1. Повествовательные (утвердительные и отрицательные) предложения

в косвенной речи

Direct Speech

Indirect Speech

1. Ann said, “My brother goes to school.” (Present Indefinite)

2. Bob said to Peter, “I am writing a letter to my best friend in Japan now.

(Present Continuous)

3. Mary said, “My cousin has bought a new car.” (Present Perfect)

4. Ned said, “I shall go to the USA next year.” (Future Indefinite)

1. Ann said (that) her brother went to school. (Past Indefinite)

2. Bob told Peter (that) he was writing a letter to his best friend in Japan then.

(Past Continuous Tense)

3. Mary said (that) her cousin had bought a new car. (Past Perfect)

4. Ned said (that) he would go to the USA the following year. (Future-in-the Past)

 

Exercises

 

I. Change the following into Indirect Speech:

 

A. 1. They said, “We have a lift but very often it doesn’t work.”

2. Ben said to Tom, “I’ve been to London for a month but so far I haven’t had time to visit the Tower.”

3. Bob said to Peter, “If you think it over, you will see that I am right.”

4. Mary said, “Rose is flying to Rome tomorrow. She will send me a telegramme as soon as she arrives.

5. Benjamin said to his mother, “I haven’t gone shopping yet. I’ll go and buy some milk, a loaf of white bread and butter.”

6. He said, “I have practice in my pronunciation almost every day.”

7. Charles said, “Ann has bought a new car.”

8. Tom said, “I want to go on holiday next week.”

9. I thought, “John is going to give up his job.”

10. Jane promised, “I’ll speak to the manager about him.”

11. Mary said, “I cannot type now but I shall learn it.”

12. Mike told us, “I didn’t see Jimmy at the party last week. I have to visit him today.”

13. Mark said to me, “Something is wrong with my car.”

14. The manager said, “Mr. Jackson is the right man for the job, experienced and pleasant to deal with. But Mr. Dixon is incompetent and inefficient. He has no experience at all. He will do everything in the wrong way.”

15. “Mr. Mason has gone out,” the secretary told me.

16. “I don’t want to go swimming,” Andrew said.

17. He told his boss, “I passed my driving test in 1999.”

18. We said to them, “We won’t be home late.”

19. “She is going to America for six months,” Ann said.

20. “The last strike did no one any good,” said the manager.

B. 1. “I am going to New York next summer,” said Christina.

2. “Martin speaks very good German,” said the teacher.

3. “I think I forgot to lock the front door this morning,” said Rosemary.

4. “I come from Turkey,” said Patrick’s wife.

5. “I haven’t seen Mario for ages,” said John.

6. “He broke out of prison yesterday,” said the police inspector.

7. “Simon has just passed his driving test,” said Debbie.

8. “I work eight hours a day, except when the children are on holiday,” said Susan.

9. “I’ll help Joe as much as I can,” said Mrs. Burke.

10. “They are building a museum in the main square of the city,” said the guide.

11. “I’m working tonight,” Daniel said.

12. “I moved to this flat just one week ago,” said Gordon Swift.

13. “I don’t like the colour of the walls in this room,” said my mother.

14. “Trisha has got a lovely view over the river,” said Chloe.

15. “I’m going to visit you soon,” said my friend.

16. “I can help you paint the walls in this room if you like,” said my cousin.

17. Jane said to me, “I hurt my leg playing tennis.”

18. Sally said to her mother, “I’ve passed my exams successfully and now I am going to leave for New York for two weeks.”

19. “I’m good at flower arranging,” she said.

20. Alice said, “Englishmen make good husbands because they are nearly always willing to help in the house.”

 

2. Вопросительные предложения в косвенной речи

А. Общий, разделительный и альтернативный вопросы в косвенной речи

Direct Speech

Indirect Speech

1. Jack asked her, “Are you hungry?”

(Present Indefinite)

2. Ben asked his friend, “Do you like tennis?” (Present Indefinite)

3. Sam asked Tom, “Did you find your key?” (Past Indefinite)

1. Jack asked her if she was hungry.

(Past Indefinite)

2. Ben asked his friend if he liked tennis. (Past Indefinite)

3. Sam asked Tom if he had found his key. (Past Perfect)

4. Bob’s mother asked him, “Are you hungry or thirsty?” (Present Indefinite)

5. I asked my sister, “Did you go to the cinema on Saturday or on Sunday?” (Past Indefinite)

6. My friend asked me, “Will you go to the university by bus or on foot?” (Future Indefinite)

4. Bob’s mother asked him whether he was hungry or thirsty. (Past Indefinite)

5. I asked my sister whether she had gone to the cinema on Saturday or on Sunday. (Past Perfect)

6. My friend asked me whether I should go to the university by bus or on foot.

(Future-in-the Past)

7. Tom asked Mary, “You are thirsty, aren’t you?” (Present Indefinite)

8. The teacher asked his students, “You have done your homework properly, haven’t you?” (Present Perfect)

9. My daddy said to me, “You will be at home at 5 in the evening, won’t you?” (Future Indefinite)

7. Tom asked Mary if she was thirsty.

(Past Indefinite)

8. The teacher asked his students if they had done their homework properly.

(Past Perfect)

9. My daddy asked me if I should be at home at 5 in the evening.

(Future-in-the Past)

 

II. Change the following into Indirect Speech:

 

A. 1. Mary said, “Is anybody coming to see me today?”

2. My friend said to me, “Will you write a test or a dictation on Monday?”

3. I said to Jason, “Are you going to play football on Friday or on Saturday?”

4. The teacher asks the pupil “Is the United States in North or South America?”

5. Pete said to his younger brother, “Are you going to buy a new suit for the party?”

6. Bob said to Helen, “Is Tokyo in the east of Asia?”

7. The children said, “Is father coming on Saturday, Mum?”

8. My friend said to me, “Do you want to go to the Crimea or to the Caucasus for the vacation?”

9. Sally said to Ben, “Did you take your little sister to the Zoo last week?”

10. I said to Richard, “You passed your exams successfully, didn’t you?”

11. Rose asked Jimmy, “You like playing computer games, don’t you?”

12. Steve said to Kyle, “Are you going to call on your grandparents?”

13. Pat said to me, “Do you often see Alice?”

14. The doctor asked Pam, “Did you take the medicine I prescribed you?”

15. Paul said to his sister, “You are glad to meet your former classmates, aren’t you?”

16. Sam said to Nick, “Will you arrive in two or three days?”

17. Father said to me, “Didn’t I tell you to remember the names of the people you have to deal with?”

18. John asked the mechanic, “Will it take long to repair the car?”

19. “Have you got a double room?” I asked the hotel receptionist.

20. Martin said to the policeman, “Can I park my car in West Street?”

21. “Can I see you tomorrow, Mel?” asked Ann.

22. “Did the Browns arrive on time?” asked Sally.

23. “Have you ever been to Yaroslavl?” James asked his friend David.

24. “Does Jonathan like a water melon?” asked Chloe.

25. “Did you come to the University last week, Jane?” asked the tutor.

26. “Do you always go to church on Sunday?’ he wondered.

27. “Have you seen John recently?” she asked me.

28. Ann asked, “Will Ted and Alice be at the party too?”

29. “You like Chinese food, don’t you?” asked Bob.

30. Mary asked me, “Will you be coming to the concert or not?”

 

ВCпециальный вопрос в косвенной речи

Direct Speech

Indirect Speech

1. Ben asked, “Who has taken my pen?” (Present Perfect)

2. Mary asked her brother, “What did you see in London?” (Past Indefinite)

3. The teacher asked his students, “Why haven’t you done your homework?” (Present Perfect)

1. Ben asked who had taken his pen.

(Past Perfect)

2. Mary asked her brother what he had seen in London. (Past Perfect)

3. The teacher asked his students why they hadn’t done their homework”

(Past Perfect)

 

B. 1. Mary said to us, “Who put salt in my coffee?”

2. Jack asked, “Who did you see in the garden, Nick?”

3. Mr. Jackson said to his colleague, “When did you buy your new car? How much did you pay for it?”

4. Mary’s mother said to her, “Who did you see in the supermarket?”

5. A stranger said to me in the street, “Where is the bank?”

6. Jane asked, “Where does Ann live, Pat?”

7. Steve said to Mike, “Why didn’t Tom come to the party?”

8. My elder brother said to me, “When will your friends arrive?”

9. The man said to me, “Where were you a few weeks ago?”

10. The manager said to me, “How long have you been working in your present job?”

11. I asked Paul, “What is the title of the book you are reading?”

12. Martha said to Albert, “When did you discuss that problem?”

13. Hugh said to George, “What happened to you last week?”

14. Andrew said to Frank, “What are you going to give Lucy as a present?”

15. The manager asked Mr. Johnson, “What do you think of your new colleague? What kind of person is he?”

16. Ted said to the cinema attendant, “What time does the film finish?”

17. I said to the doctor, “How many times a day do I have to take the medicine?”

18. “When did you start acting, Mel?” asked Guy.

19. The manager asked me, “How much do you hope to earn?”

20. Nigel said to Sarah, “What country do you want to visit this time?”

21. “Which of these films did you like best, Helen?” asked William.

22. She asked me, “What is the weather like today?”

23. Jane asked Ben, “Who were you looking for?”

 

3. Повелительные предложения в косвенной речи

Direct Speech

Indirect Speech

1. The teacher said to